Pages

Pelangi Petang

Pelangi Petang

Tuesday 12 July 2011

Tidak Tergapai akalku...

Salam untuk semua,

Ia datang tanpa aku sangka..
Ia datang tanpa aku duga...
sampaikan akal fikiran x mampu membaca aper yang berlaku...
walaupun seronok tapi ia bersifat sementara,
aku keliru,
aku kah yang bersalah...
maafkan aku sekiranya ini semua berpunca dari aku..
tapi aku masih mencari jawapan yang pasti
walaupun dalam kelam..
Ini bukan noktahnya,
aku mesti mencari jawapannya
walaupun akan mengecewakan pemilik hati ini..
itu bukan keputusan yang baik untuk diriku
dan juga keputusan yang adil untuk dirinya...
tapi ini yang tertulis sejak azali..
telah kucuba sedaya mungkin
tapi aku akur sekiranya ini tertulis di mahfuz...
tapi aku tahu ini silap dan aku sendiri pun tidak pasti
bagaimana semua ini berlaku...
semoga jalan kelam ini segera berakhir dan aku yakin
setiap aper yang berlaku pasti ader hikmahnya...
segala yang telah aku miliki amat mencukupi untuk insan sederhana seperti aku tapi
kenapa harus aku tidak bersyukur dengan aper yang ader..
semoga Tuhan memberikan aku peluang yang kedua...

Adakala aku suka, adakala aku tidak suka..
tapi aku adalah aku...
aku terpaksa akur...
Tuhan mengujiku...
Dikala aku gembira,aku diduga
tapi aku yakin..
semua perancanganNya adalah sempurna...
Tak tergapai akalku...
semoga ianya menjadi kenangan yang terindah yang pernah singgah di kamar hatiku...


Luv u uols...

No comments: