Pages

Pelangi Petang

Pelangi Petang

Wednesday 13 July 2011

Tak sangka aku masak lagi...

Salam...

aper kabo semua??? hope chat disamping family terchenta...
minggu ne mmg tercapai impian hati...
dah banyak minggu aku mmg plan nak duk umah tanpa ader xtvt luar..
rumah dah berhabuk cna, berhabuk cni...
dah naik bosan ne..
banyak minggu dah tertangguh..
akhirnya impianku tercapai gak...
baru puas hati..
tapi masa dah ader, keje plak x sempat siap..
banyak ngat selingan..
aku kemas kat depan...3 beranak tu wat kem BTN (Biro Tata Negara ) lam bilik...
Biler aku kemas lam bilik diaorg berkhemah plak kat hall...
siap toto dan my lovely Upin Ipin ...
berselerak balik kat hall..
aku dah malas...biarkan  kat situ...hukhukhuk...
Disebabkan malam minggu tu aku bertenet ngan fren sampai lewat pagi dan akhirnya aku pun bangun lewat..
mujur hari minggu dan aku lam tempoh bercuti..
bangun tido ngan misi ...nak kemas umah..nak kemas umah...
Tapi tukar misi coz ari dah kul 10...jap lagi my team akan bangun...
so tukar plan...wat breakfast dulu..
Nak tau kami breakfast aper??????
layan pic k...



JOM MAKAN...BISMILLAHHIRAHMANIRAHIM...


SIMPLE BREAKFAST...



NUGGET TEMPURA FOR MY KIDDO..


 

Jangan cuak..
Simple tapi aku & family suker..
Dalam mangkuk besar tu me goreng ...untuk mama n abah..
Dalam pinggan beralas tisu tu bukan jemput@cekodok okeh....tapi nugget Tempura..
fav anak2 aku..
Dah siap breakfast...jam dah dekat kul 11.30...
cepatnyer masa berlalu...

Dekat kul 12pm , xtvt aku br bermula...
masuk kain kotor lam washing machine...
tukar cadar for my master bedroom...wangi,besh2...
baru bersemangat skit nak tdo ngan aman..
kul 12.30 aku berhenti rehat plok...layan melodi..entertain minda...
hahaha..
penat..panas..peluh jgn citer le...mcm air terjun..
habis melodi...aku sambung keje..
aku start bahagian dapur dan sambung ngan hall...
lega mata n pale tengok umah dah bersih sikit..
takdelah berkilat sangat pun...
tapi sedap mata memandang..
untuk mata aku lah..kalau mata org lain aku x tahulah..
last sekali aku kemas bilik anak2 daraku..
cadar x perlu tukar coz x cukup tempoh lagi..
menjelang kul 5 ptg dah siap keje basic..
nak masak plak...td disebabkan kami breakfast lewat...
so kami lunch pun lewat gak..
kemungkinan aku combine lunch and dinner sekali gus..
kul 5 aku g cari ikan fresh kat jetty...
tapi takde ikan yang menarik kecuali.....ikan tenggiri jerk..
besh gak...planning awal ..
ikan tenggiri berempah, kari ikan dan sambal belacan...
tapi tukar menu sbb aku malas g beli santan memandangkan hujan yang sangat lebat...
jadik aku masak aper yang ader kat lam peti..
belek2..maka terjadi le lunch & dinner sekaligus..
layan pic dulu..



Ikan tenggiri berempah, ikan masak merah , sayur tumis dan sambal belacan..
Jom Makan...


Kak yong dah x sabar...lapar erk..


kenyang perut kami sekeluarga..
Alhamdulillah ...rezeki Allah Taala bagi..
lepas makan aku nak sambung xtvt ..
gosok baju sekolah kak yong, baju uniform abah, baju kj mama..
Lipat kain dan tgk fb serta update blog...
Tapi x sempat siap pun..mata dah meronta2 mintak rehat..
Itulah xtvt hujung mingguku..
letih tapi puas..
minggu depan belum pasti lagi ader kat umah..
tanda2 untuk keluar dah ader cm approval jerk lum dapat lagi...
ingat nak outting ngan my x classmate maser kat SMART..
raser mcm jadik...release tension ...hahahaha...
Jom tidooo...zzzzzzzz


Jumpa lagi
Luv U oulsssss













FRIED MEE UNTUK MAK DAN PAK BUDAK....

No comments: