Pages

Pelangi Petang

Pelangi Petang

Saturday 16 July 2011

Misi menternak lagi...

Salam...

Tak tau nak mula cam ner??? mcm blur jerk...
maklum le ari sabtu...
sorang2 kat ofis..
off mate lain ngan xtvt masing2..
aku gak kn tunggu sampai kul 1...huaaaaaa...
jadik untuk menhilangkan boring aku ne..
aku updated blog..
takde aper citer pun maklum xtvt outing aku rehatkan memandangkan condition my dad x okie skrg ne..
Tapi bab citer menternak lemak mmg x boleh tidak...mesti ader punya..
semalam my dad br raser ader selera skit..
dan niat suci murni tu pun disuarakan pada mak..
abah ngat nak ajak abg aku g mkn kat Taj point..
nak makan nasi beriani ...tapi semalam hari jumaat dan abg aku byk kj yang x dapat dielakkan..
hb aku plak..bos dye ader kat cni so mmg x dapet le nak penuhi impian abah..
aku plak kj dan smlm bos and executive cuti...
masing2 ader kenduri kawin...
sian kat abah..
Tapi aku mmg suspek kat mak bonda aku...
bukan kerana beliau bondaku yang tersayang tapi sifat prihatin mak..
biler dengar kami x blh bawak tengahari kerna abg aku pun free ptg nanti..
sama gak mcm aku..
tapi mak amik inisiatif wat sendiri nasi beriyani ngan pertolongan dari my SIL..
dah lamer gak mak x wat nasi beriyani ..
tapi aku mmg x sangka nasi beriyani mak kali ner mmg samer ngan nasi beriyani kat taj point...
nasi yang sangat sedap...
ayam berempah pun besh..
dalca yang mabeless..aku mmg suka dalca mak aku kerana byk sayur...
acar masak pun enak bangat..
kenyang sih...
projek menternak lemakku berjalan lancar..

sebelum kuar office, aku cal hb..nak join aku menternak tak???
Mr Sam x boleh join aku kerana still atas kapal ngan bos...
takper...aku tolong...tolong mkn...
ahaks..
Sampai umah mak, abg n sil aku dah br siap makan..
so now my turn...
tak besh skit sbb mkn sorang2..
tapi biler mak n abah tgk aku mkn sorang
so mak ngan abah makan for next trip @ dinner plak..
so layan pic..
jgn terliur okeh..





Sebenarnya dah makan dua mulut , baru ingat nak amik gambo...
tu yang nampak nasi tu luak sikit kan..
lauk pun tinggal skit jerk sbb abg ngan sil br siap mkn..
malas tambah coz kalau tambah lagi byk makan..
jadik untuk menghadkan makan, aku makan yang maner ader jerk..
tapi biler mak n abah join aku makan...
kenalah tambah..
Tapi mmg puas hati kerana semuanya besh..
kena belajar ne..
mak cakap nak wat ag hari ahad minggu depan..so inilah peluang aku nak belajar..
kena belajar..senang nak balik umah MIL..
aku blh masak kat caner plak..
lepas makan lepak jap kat umah mak...
kul 7 aku balik ...tapi kn amik anak aku kat umah abg aku plak..
tadi adeq ikut abg aku balik..
menci toi...kena pg caner plak..
sampai umah abg amir, dah nak maghrib...
so solat dulu dan balik kat kul 8..
sampai umah.....
badan penat ngat sbb badan dah kenyang..
hari ne pun x perlu masak..
hb makan ngan bos dia..
hahahahaha...
aku boleh siapkan umah jap..
maklum le esok pas balik kj aku nak g kenduri plak kat pekan..
tak tau le balik kul baper??
hajat hati nak balik awal..
nak wat nisfu syaaban ngan hb dan anak2..
semoga tahun ne Tuhan limpahkan rezeki dan rahmat pada kami sekeluarga..
Kita hanya merancang tapi Tuhan yang tentukan
Perancangan Allah sempurna
Dan setiap yang berlaku pasti ader hikmahnya...
amin...


Jumpa lagi...
Luv u uolssss...

No comments: