Pages

Pelangi Petang

Pelangi Petang

Friday 8 July 2011

Rezeki lagi..Alhamdulilah....

Salam hujung minggu...
Minggu ne aku takdelah bz sangat..
Kerja ofis dah semakin surut dan aku memang membiarkan hari sabtu sebagai hari tanpa melakukan sebarang kerja....
Balik dari ofis..rezeki datang lagi biler my SIL call nak bagi lauk...
Alhamdulilah..
tak payah masak...
lupa nak amik gambar tapi untuk pengetahuan semua lauk ne mmg paberat
aku n all family member termasuk le my hb..
so ini akan memudahkan kerja aku...
lepak jap sambil main ngan budak ne..



ANAK SAUDARA KU YANG TERKINI...HANGAT DI PASARAN...

aku pun bergerak g umah mak untuk amik anak-anak..
hari ini aku mmg nak balik awal sbb aku dah janji ngan farah nak tunjuk tudung..
Farah ader dinner dan memerlukan tudung so terpaksalah tunjuk dulu...
Lupa nak bagitau..
aku ader wat part time biz...tu pun tolong kawan2..
jual tudung ARIANI..so kepada blogger yang nak pakai tudung ariani tapi x masa nak pergi butik, jauh ke ..
boleh le kunjungi alamat berikut dan wat pilihan maner yang berkenan..
http://lainilacollectians.blogspot.com/ atau fb kami iaitu Laini La Collections...
macam-macam ader...
yang printed, yang plain,syria dan sebagainya...
Alhamdulilah sambutan amat menggalakkan dan kami sentiasa cuba memenuhi permintaan anda...
Esok kami bercadang untuk adakan sesi bergambar untuk tudung2 yang baru kami beli baru ne sebelum minggu depan akan dipasarkan sama ada di office dan FB serta BLOG....
biz mmg dah sebati ngan jiwa aaku...bab tu aper pun biz aku mmg suka walaupun kadang2 aku mmg penat giler kerana aku masih lagi bekerja esok harinyaa..
tapi aku suka kerana biz dah jadik sebahagian hidup aku..
sejak dari kecil, aku didedahkan dengan biz dan DUIT..
Duit bukan segala-galanya tapi orang lupa untuk hidup kena ader duit..
jadi aku kena sentiasa berusaha walaupun penat skit...
ish...aper yang aku melalut ne..
oh ya...berbalik pada tajuk diatas...
sedang aku mengkodkan tudung ...
aku didatangi tetamu aka my neighbour yang selang 3 pintu aka Mok teh..
sejurus memberi salam dan aku menyambut pemberiannya..
rupanya mok teh wat Tahlil untuk arwah suami...arwah Pok Teh...
Alfatihah...semoga arawah ditempatkan dikalangan hamba-hambaa yaang beriman..
Arwah ne sangat baik dan salah satu jasanya yang x dapat kami balas..
masa tu baru lagi berjiran dengan mereka dan aku br deliver kak yong..
kira citer lamalah ne..
tiba2 kul 2 pagi aisyah menangis dengan tahap yang menakutkan dan kami sebagai
ibubapa yang masih muda dah habis ikhtiar...bg susu, lapkan badan sedangkan aku mmg akan salin baju anak2 aku sebelum nak tdo, sapu minyak angin kat tapak kaki,betis andainya kak yong kembung tapi masih lagi menangis dan x ada tanda menunjukkan nak berhenti..
aku dah cuak..
hb dah pasang vcd yasin dan baca kat telinga tapi masih lagi x berhenti..
ikhtiar kami yang terakhir..memandangkan arwah pok teh ne boleh gak berubat orang tapi x le sefofular mane..aku ajak hb g umah pok teh...aku tengok aisyah dah hampir biru...
aku dah cemas ...macam2 perasaan ader...maklum le maser tu dialah pengarang jantung dan aku x dapat bayangkan hidup aku kalau Tuhan tarik nyawa kak yong.
..Nauzubillah...mintak selisih malaikat 44...
semoga Allah sentiasa merahmati anak-anak dan keluarga aku setiap masa...
Dengan kuasa Allah...selepas kami bawak jumpa pok teh, kak yong berhenti menangis ..
dan akhirnya kak yong tertido atas pok teh ketika pok teh sedang membaca bacaan2 ke telinga kak yong..
Rasa bersalah plak terpaksa kejutkan pok teh pagi2 buta tapi demi nyawa anak ,
kami sanggup lakukan apa sahaja...peristiwa ni aku ingat sampai biler2 dan hanya Allah jerk yang mampu membalasnya...
Jom layan pic nasi dagang...


HIDANGAN DINNER KAMI....NASIII DAGANG....


GULAI DIER MANTOPSSSS...BEST GILER...



TAK KETINGGALAN ...ACAR TIMUN & LOBAK...


NASI DIER BESH BETOI...LEMAK DAN LEMBUT...

Gambar x baper terang,
maklum ler guna kamera hp jerk..
Terima kasih pada mok teh...kalau wat lagi jgn lupa kami dicini...hehehe...
aku sebenarnya takdelah gemor sangat nasi dagang tapi kalau sekali sekala besh gak layan...
yang pasti Rezeki jangan ditolak..
kenyang kami sekeluarga..
akhir kata
Al fatihah untuk arwah Pok teh..


Jumpa lagi..
Luv u uolsss..


No comments: