Pages

Pelangi Petang

Pelangi Petang

Tuesday 9 August 2011

Biarlah semua berlalu pergi....

Salam....

hari yang mendung..
tapi hari aku terfikir satu perkara..
adakah ini pengakhiran sebuah cerita..
lama aku berfikir..
tentang kebenaran sebuah cerita..
maklumlah cerita melibatkan perasaan..
nanti salah fakta ...dikata kita mengumpat..
tapi aper yang aku dengar ne menyakitkan hati..
tapi itulah kebenaran..
hati...semoga ianya tersimpan disudut yang paling dalam...
aku kuatkan semangat untuk mendengar walaupun..
airmata gugur lagi...
sedih pada tuan empunya diri..
semoga Tuhan memberikan kekuatan ..
selebihnya adalah milik Tuhan..
Aku terpaku memandang sudut yang bisu...
diam seribu bahasa..
mengiayakan aper sahaja yang diperkata..
berkongsi cerita mungkin boleh membuatkan dia lega..
sebak pun ader tapi saper aku yang berhak berkata-kata..
semoga Allah memberi petunjuk kepadanya..
Dia sedang diduga ...
Aku tak tahu kenapa aku yang terpilih untuk dia bersuara...
sedangkan dia tak pernah bercerita dengan sesiapa..
teruja pun ader...
baikkah aku???
akrabkan aku??
sampai dia telus bercerita...
Wahai teman...walau dimana pun kamu berada...
kembalilah pada sang Pencipta..
adakala kita gembira,adakala kita kecewa..
kita hanya mapu merancang tapi Tuhan penentu segala...
aku bersyukur dengan aper yang ader..
aku bahagia dengan cara aku...
mungkin kita tak berada ditempatnya..
tapi aku yakin setiap masalah pasti ader jalan penyelesaian..
cuma masa yang menentukan..
Redha,sabar dan tawakkal..
Kunci Kehidupan...


Jumpa Lagi...
Luv Uoalssss...




No comments: