Pages

Pelangi Petang

Pelangi Petang

Wednesday 22 June 2011

Wekend yang paling penat...

Salam untuk semua...

banyak benda nak tulis tapi keadaan x mengizinkan. Aku sibuk kat office dan minggu permulaan sekolah setelah 2 minggu bercuti menyebabkan aku kelam kabut...dah lari " tune"...toi tak aku eja dan kalau x betoi pun, aku x kesah pun...tapi kalau ader saper2 yang nak bantu aku betulkan grammar amatlah dialau-alukan...ahaks...minggu ne mmg penat ngan kj yang x penah abis kat ofis, kenduri-kendara di setiap hujung minggu sampaikan x terkejar aku nak mengemas umah...
Plan aku mmg wekend minggu ne aku x pg maner2 biarpun anak2 akan mogok kerana boring duk umah tp aku nekad minggu ne aku kn siapkan lipat kain yang dah byk hr x berlipat, nak gosok uniform sekolah kak yong tuk stok seminggu, mop dapur umah ( hari2 besa aku kesat jerk ngan kain buruk ), nak tukar cadar bilik aku n bilik my princess and byk lg...
plan nak wat seme tu ari sabtu tapi tergendala biler mak aku ajar pg beli barang kat pasar besar...Janji nak g beli udang kering jerk...biler dah sampai pasar..seme benda nak di borongnya...aku ingat mak aku hy melabur kat pasar jerk rupanya x cukup lg....dalam perjalanan balik suruh plak aku berhenti kat TUNAS MANJA...nak top up brg umah...mak aku x bekerja tp blh beli brg sesuka hati dier jerk tapi bg aku yang bekerja ne kn beli biler dapat gaji...kalau x beli budget aku lari...puas plak aku kejar...sehari bershopping ngan mak n kami sampai umah kat kul 8 mlm...abah aku geleng kepala jerk tgk maser aku punggah brg dr keta n masuk umah...mak awok@bini aku...hahahaha...tau takpe...dan mak jawab plak....nak bg makan saper???kalau bukan abah awok@laki aku....hahaha..berderai gelak kami 2 beranak kat dapur...aku solat maghrib n balik umah..penat jgn citer...sebelum balik td aku dah cari makanan kat pasar tani yang berhampiran n perasaan malas masak mmg berjaya menakluki hati aku...dah sampai umah,mandi dan makan...layan cerekarama jap tapi aku x tau maser biler aku terlelap dan sedar anak2 semer dah tdo lam bilik...zzzzzzzz sampai pg.
Hari minggu aku bangun awal coz tdo awal smlm...so aku blh mula awal skit memandangkan byk kj aku yg pending kelmarin....jgn mak aku request ajak aku g maner2...maklum le skrg ayah aku dah x blh drive kerana asma yang agak serius...jadik mak aku x pilihan melainkan pg ngan anak2 jerk dan faberat mak mestilah aku...kerana aku lah satu2@tunggal anak perempuan...mmg betul kater org, mak kiter walau baek cane pun ngan anak lelaki tp biler mrk tua mak ttp cari anak perempuan dier...seingat aku, mak aku mmg syg kat abg2 aku drpd aku(mungkin sbb aku kamcing ngan abah) tp skrg mak lebih suka kalau pg ngan aku....bg aku plak emak adalah segala-galanya pada aku...aku sanggup wat aper sajer tuk mak...I luv both u..my mom n dad...
dah kelaut aku nie...
Dalam aku cbuk mengemas ruang tamu, lam bilik, dapur sambil basuh baju dan kasut sekolah anak, hb aku balik kj...cian nyer tgk...penat...dalam mata x baper blh nak bukak dia pun ty aku " Jom balik keratong jap, ader kj "....lam hati aku dah tension@tensi , maklum le kj aku byk lg...aku suggest dier balik ngan member karib dier tp malas katernya...dan penamat pada conversation kami pada tengahri itu...layan jelah pic kat bawah...
                            mari berfoto sblm memulakan perjalanan...
  

                             gambar st family sebelum memulakan perjalanan...

          Adeq berdoa sebelum kami memulakan perjalanan...

               abah n adeq layan jerk pemandangan petang...

             yeh..yeh..nak sampai dah..gambar blur coz amik gambar maser keta ngah gerak...

              simpang ke bahau dan akan melalui felda keratong...

             pemandangan waktu senja..maknanya kami sampai hari dah nak maghrib...

                    Ini simpang nak masuk...


Kul 6.45 pm kami sampai dan chat jap ..dah maghrib n seme berkejar ke bilik air nak mandi dan sebagainya...siap semenya mandi n solat, masuk dapor tuk makan malam...lepas makan kami borak lg kat meja makan plak smbil hb aku tdo(bekal dia nak drive balik jap ag, saper suruh cari kj mcm ne). mcm2 topik kuar maklum le kalau besa borak lam hp jerk(x samakan,x nampak muka ). Kul 11.30 aku kejut hb ajak balik,kang lewat plak..esok aku nak kj...sudahnya kami bertolak balik kul 12.30 dan selamat sampai kul 2.30pg...
Berakhirlah wekend aku yang aku plan dapat relax rupanya tidak sama sekali tp aku n anak2 enjoy...bak kater hb aku..." dapat berjalan, muka pun manis dari gula" dan aku bunyi sepatah penuh makna  " whatever  "...gediks kan...

by the way...luv u ouls...

No comments: