Pages

Pelangi Petang

Pelangi Petang

Wednesday 29 June 2011

Rezeki jangan ditolak...hehe...

Salam...

Dah berhabuk blog ne..maklum le aku mmg bz semenjak dua menjak ne...mcm2 xtvt yang x terduga plak wujud...sampaikan aku langsung x maser nak menitipkan kata2 hikmat dicni...Baru ari ne berpeluang skit, tu pun curi2 sambil wat kerja...kang x sempat plak...kerja plak banyak nyer..rase mcm nak tambah tangan cam tgn sotong tu...cepat kit wat kj dan byk kj blh jalan sekali gus jerk....
ne citer pun yang minggu lepas, tp x sempat nak tulis...minggu lepas acara makan2 dan jalan2..aku punya le xcited nak tengok Final MAHARAJA LAWAK...dan nak jadik citer,ader org dapat gaji so rezeki jgn ditolak dan banyakkan berdoa supaya lain kali org belanja ag...kul 8, hb cal ty nak makan tak???kan dah ckp...rezeki jgn ditolak...dgn segera jawab..." nak le " dan tambah plak soalan " kat maner".." adalah..so g siap,jap ag abg sampai terus pg"..dan aku balas sepatah jerk "okieee"...
Aku ingat nak makan simple2 jerk, lagipun dah malam tambahan lg badan kami dah mcm tong drum dan sebelum penyakit datang melawat lebih baik cegah dulu tp hb kater dia lum makan nasi lagi ari ne...lunch pun makan nasi goreng coz lauk x memberansangkan...aku ikut jerk maklum le org nak belanja kan...
so kami decide g kat cni  "  ANA IKAN BAKAR PETAI  "..org punyalah ramai...aku dah cuak coz pale asyik fikir sempat ke nak tgk MRL ne...tapi fikir perutku yang lapar...aku enjoy the food...mujur serv bagus walaupun ngah makan org asyik langgar kusi coz kami duk kat hujung and hampir ngan parking lot...makan sambil berlatarbelakang keta2 parking...tapi takpe coz my fav food ader....nak tau aper ..jom layan pic ne...

                                                  kerabu mangga dier mmg mantopsss...



                                              ne pilihan mereka 3 beranak....



                                           lauk ne dah sejuk,baru ikan bakar sampai....grrrrrr...

                                           Our Dinner..jom makan...

ne yang aku x tahan...hancussss my dream nak diet...ahaks...


Dah habis makan tgk jam dah kul 9.45...apalagi bedesuuup balik umah...opssss bukan balik umah ag tp g umah SIL...umah kami x astro warna so setiap kali MRL kami sekeluarga akan pg beraya....sampai jerk kat umah long ( kakak iparku) MRL dah start tp berceloteh dan perkenalkan finalis...aku x amik port ngat...mulalah nak landing baek punya(sori dafi,pinjam jap slogan)...mujur sempat...
Nak dijadikan citer mula2 tu aku layan lg tiba2 aku dah berada lam duniaku yang tersendiri...puas aku mencari dimana silapnya...dan jawapan dr soalan aku td adalah...makan yang terlalu kenyang sampaikan aku tertido ketika MRL dan aku terjaga disaat ac mizal mengumumkan Sepah sebagai juara....hukhukhuk...naper org x kejut aku...benco toi...kn tgk ulangan jerk...hbs MRL,kami balik umah dan habis episod hari jumaat...titon....


tata
Jumpa lg esok
Luv u ouls....

No comments: