Pages

Pelangi Petang

Pelangi Petang

Friday 5 August 2011

Menu berbuka 04 Ramadhan 1432h

Salam ..

hari ini hari paling banyak menulis kot..
yang ader simpanan lam stok semua nak kuarkan..
ingatkan dah habis..rupanya ader lagi...
teringat menu berbuka semalam..
rase nak post entry jerk...
huhu
semalam kami sekeluarga berbuka kat umah mak ag...
mak tak baper sihat..
lagipun mereka hanya tinggal berdua...
lagi senang kerja aku...
balik keje hanya top-up aper yang kami nak makan jerk..
sebelum balik keje, aku dah cal mak tanya masak aper,
mak wat gulai daging, ikan goreng dan pengat butir nangka,
Hb no komen sbb daging pun dye punya paberet...
masalahnya aku...aku memang tak suka makan nasi kalau bulan posa..
dari zaman budak sampai le jadik mak budak..
sifat yang satu ner mmg tak penah berubah..
kahwin plak ngan orang melayu tulen dan penggemar nasi serta makanan kampung..
mujur mak mertua dia suka melayan...
macam2 lauk wat kat menantu...abis aku cenggane????uhuksss...
balik dari office aku g ronda jap ngan kak yong..
nawaitu nak cari tembikai jerk..
tapi kak yong pun sama cam aku...
suka makan menda berkuah...
tekak macam nak makan kueh tiew goreng jerk..
tanpa buang maser...beli barang dan balik masak....
semalam aku dan hb berjaya mengawal diri untuk tak pergi ke bazar ramadhan..
pilihan tak baper menarik dan tak menepati citarasa..
selamat duit aku...huhuhu..
esok belum pasti...
semalam ader gak request ngan hb...nak buka kat luar sok, blh yang???
wrong timing..tanya sebelum berbuka sah2 ler x baper ok..
tadi my request approve already....
maklum ler nak entertain anak2 dan mama gak...
mama nak survey baju raya ne..
macam tuang jerk terawih malam ne..
mintak2 nyer tidak, tapi kalau dah berbuka kat bandar sempat ker nak balik terawih...
Selamat menjamu mata...



kuew tiew goreng my homemade occay....


masak lemak cili api daging....mantopsss



Ikan goreng dan beberapa ketul ayam goreng...



popiah basah....hb punya faberet..3 ketul RM2..



Pengat butir nangka..orang lain aku tak tau panggil aper...


last but not least...air jagung
( aku cuba avoid air ner coz aku batuk tapi amik gak skit...rase....)

Sekian sahaja xtvt berbuka untuk semalam,
takdelah menarik sangat pun..
kesian kat abah tak boleh nak makan aper sbb dari subuh abah sakit perut..
malam semalam aku bawak abah g klinik..
Alhamdulilah takde aper2 cuma angin jerk..
kesian abah..
semoga abah segera sembuh...
semalam aku berkampung kat umah mak,
abah sakit perut dan mak plak macam nak demam..
so semalam berbuka dan bersahur kat umah mak...
thanks to mr sam kerana memahami..
i appreciate yang..


Jumpa Lagi...

Luv Uuolsss...


No comments: