Pages

Pelangi Petang

Pelangi Petang

Thursday 14 July 2011

Semoga abah segera sembuh...

Salam...

Semoga semua blogger lain sht disamping family terchenta...
Aku dan family pun sht sejahtera terutama tuan punya blog...
niat nak kurus sentiasa berbunga kembang
tapi niat suciku itu sentiasa rakus dirampas oleh napsu makanku yang tak menentu...
hari ini aku raser nak berkongsi pasal abah aku yang tidak berapa sht..



Wajah-wajah kesayangan hamba...


aku cukup risau biler abah aku demam..
biler demam, asma pun serius..
dan salah satu perangai orang tua yang sakit..
beliau x mahu pergi hospital..
abah berkali2 ingatkan kami adek-beradek yang beliau yang nak tutup mata di rumah..
( bukan tdo tp faham sendiri la erk..aku mmg tak tergamak nak tulis..aku x blh bayangkan abah takde...) 
beliau asyik cakap pasal mati dan membuatkan aku ngan SIL jatuh air mata...
dah ramai my cousin yang dtg menziarah biler aku updated my dad status lam FB..
sekarang zaman dah canggih, maklum le semuanya dihujung jari..
setiap hari ader jerk yang bertanya kabo my dad...
semoga ikatan kekeluargaan kami semakin erat dan harmoni..
tapi aku mmg dah rapat ngan semua cousin dari kecil..
aku ingat lagi dulu maser aku kecil2 kami tiap-tiap minggu balik Pekan,
abah aku berasal dari Pekan ,Bandar Diraja...
dulu aku suka balik Pekan kerana boleh tengok istana dan muzium ...
dulu masuk muzium free jerk..nak g tiap minggu pun takpe..
sekarang dah kena bayar...
abah dan mak aku mmg praktikkan tiap2 minggu mesti balik tgk parent...
disamping dapat berkumpul adek-beradeq ramai dan salah satu motif supaya anak cucu mereka kenal antara satu sama lain..
sampai le sekolah menengah ,tradisi tu maseh ader tapi biler anak2 semakin besar dan berkahwin ..
biler hujung minggu masin2 ader agenda sendiri...huhuhu...termasuk le aku..
tapi biler aku dah kawin dan ader anak ...aku pun mcm tu...tapi yang bezanyer..
aku tiap2 hari g umah mak aku..
hahahaha...sebab mak aku yang jaga anak2 aku dari mereka kenal dunia sampai skrg...
tiap2 hari aku akan punch card umah mak pada waktu pg dan waktu balik kj...
mesti korang ckp aku dera mak aku kan????
dah banyak kali aku request nak hantar anak aku pada orang lain @ school kerana kesian mak aku yang dah semakin berusia tapi banyak kali jugak mak aku bersikap dingin ngan aku...hukhukhuk...
untuk menjaga hati mak...aku akur...
tapi aku bayar okeh...
dalam ertikata lain 2 in 1..
anak aku pun hepi kerana dijaga dengan sempurna..
kadang2 takut biler bc paper, budak kn dera ngan maid,budah mati kat taska...
nauzubillah...mintak jauh dr semua tu...
dan setiap bulan terutama minggu dapat gaji, kami sekeluarga akan balik keratong..
supaya anak2 aku tahu asal-usul abah mereka dan hubungan ngan tok dan wan mesra sentiasa..
tambah2 anak2 aku mmg suka balik cna...tok dan wan suka melayan..
kalau balik cna...kejap2 pg kedai...
maner le budak2 tu x suka kan...
kalau aku pun orang layan mcm tu aku suka...
ehhh...jauhnya melalut..

berbalik pada tajuk asal aku tadi...abah aku dah 3 hari demam x kebah ( korang tahu tak maksud perkataan ne...aku pun sure..wat2 tau jelah)
selera makan langsung takde...langsung x makan...
air pun just air masak@air suam..
yang lain seme x..
aku suggest mcm2..maklum le aku kan " queen makan " ...
tapi satu pun abah tak nak..
macam maner neh...
abah cuma makan vitamin AMWAY, glocosa...
tu pun sebab nakkan tenaga..
Dan semalam nampak ader perubahan skit...
kalau nak solat , abah dah boleh bangun sendiri untuk amik air wudhu..
hari sblm tu..kami kn pimpin bawak ke toilet ...
hari ne nampak muka abah macam bercahaya sikit...
mudah-mudahan abah segera sembuh..
kami rindu abah membebel marahkan cucu yang x penah duk diam..
kami rindu abah complain kalau lauk tersalah masin atau manis...
kami rindu abah yang sihat sejahtera..
semoga Allah mendengar doa kami dan memngembalikan abah seperti sediakala..
semoga abah juga tabah menhadapi ujian-ujian kecil dari Allah ne...
Seminggu ne aku banyak berkampung kat umah mak aku...
biler malam baru aku pulang ke rumah..
cukup sampai cni..
nanti jumpa lagi..


Luv u uolsss






No comments: